Novice
O zemeljskem plinu in
plinskih tehnologijah.
Novice

Primeri dobrih praks občin: Mestna občina Ljubljana uporablja vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG)

V Mestni občini Ljubljana si z različnimi ukrepi prizadevajo za čistejši zrak in nižje vrednosti emisij.

V Mestni občini Ljubljana si z različnimi ukrepi prizadevajo za čistejši zrak in nižje vrednosti emisij.

Ker jim je junija potekel petletni poslovni najem vozil, so se odločili, da pred pripravo javnega razpisa za poslovni najem vozil preverijo, katero gorivo na trgu je trenutno okolju najbolj prijazno in hkrati cenovno ugodno. Po temeljitem premisleku so se odločili, da z javnim razpisom za poslovni najem najamejo vozila s pogonom na stisnjen zemeljski plin (CNG). Na naša vprašanja je odgovarjala mag. Alenka Petkovšek, vodja Odseka za splošne zadeve v Sekretariatu mestne uprave.

Kakšna so vaša pričakovanja in kaj vas je spodbudilo k odločitvi za stisnjen zemeljski plin?

Pričakujemo nižje stroške goriva in čistejše okolje.

Zakaj ste se odločili za poslovni najem in ne nakup vozil?

To je poslovna odločitev. Že pred prvim petletnim poslovnim najemom smo imeli zelo star in posledično neekonomičen vozni park. Glede na razpoložljiva finančna sredstva bi letno lahko kupili le nekaj novih vozil, večina pa bi bila še vedno starih. S poslovnim najemom smo dobili nova vozila, stroške plačujemo mesečno, poslovni najem pa nam na osnovi zahtev iz javnega razpisa ponuja vse storitve v zvezi z vozili: zavarovanje, popravila, gume, vinjete, nadomestna vozila za čas popravil. Vključeni niso le stroški goriva in enoodstotna odbitna franšiza zavarovanja avtomobilskega kaska.

Ali bodo to prva vozila na pogon na stisnjen zemeljski plin v MOL?

V Mestni upravi Mestne občine Ljubljana da, medtem ko nekatera naša javna podjetja tovrstna vozila že uporabljajo, in to tako osebna kot delovna in gospodarska vozila ter avtobuse. Pred naročilom smo preverili tudi njihove izkušnje, ki so zelo pozitivne.

Z novimi vozili boste nadomestili vozila na bencinski ali dizelski pogon? Kakšna vozila na stisnjen zemeljski plin ste najeli in za kaj jih boste uporabljali?

Nadomestili bomo predvsem vozila na bencinski in dizelski pogon. V poslovni najem smo vzeli 43 vozil na CNG (24 osebnih vozil VW Up, 7 osebnih vozil VW Passat, 1 malo enoprostorno vozilo VW Touran in 11 lahkih gospodarskih vozil Caddy) ter 7 vozil na dizelski pogon, saj zaradi narave dela nekateri oddelki potrebujejo tudi vozila na štirikolesni pogon (1 tovorno vozilo VW Furgon, 2 kombinirani tovorni vozili za prevoz oseb VW Transporter, 1 veliko enoprostorno vozilo VW Sharan, 1 terensko vozilo VW Amarok in 2 terenski vozili Nissan X-trail).

Kolikšen delež voznega parka MOL bodo predstavljala vozila na stisnjen zemeljski plin? Kakšna so vaša pričakovanja glede višine stroškov za gorivo?

Imamo 51 službenih vozil, od tega jih je 43 na pogon na stisnjen zemeljski plin, kar pomeni, da imamo 85 odstotkov vozil na pogon na CNG. Pričakujemo precej nižje stroške goriva. Po treh mesecih uporabe bo narejena primerjava, ki bo pokazala, kolikšen bo prihranek.

Ali pričakujete kakšne težave z dosegom vozil glede na to, da je v Ljubljani samo ena polnilnica za stisnjen zemeljski plin?

Tu smo res naleteli na manjše težave in določene pripombe, saj morajo vsi uporabniki na polnilnico na Celovško cesto v Ljubljani in ker je rezervoar za CNG manjši, kot so bili rezervoarji v prejšnjih avtomobilih, to pomeni vsaj dvakrat več voženj do polnilnice. Seveda za nas pomeni to določeno izgubo časa. Zato bi bilo zelo dobro, če bi bilo v Ljubljani več polnilnic . Pri tem bi poudarila tudi dejstvo, da bi bilo tudi za Slovenijo zelo pomembno, če bi bile polnilnice na celotnem avtocestnem križu, se pravi poleg Ljubljane, Maribora in Jesenic še vsaj v Kopru in Novem mestu, saj je tujcev z vozili na pogon na stisnjen zemeljski plin, ki potujejo v Slovenijo ali prek nje, kar precej.

Ali bo pri vozilih navzven vidno, da uporabljajo pogon na stisnjen zemeljski plin?

Na vozilih, ki jih bo uporabljala Mestna občina Ljubljana, je oznaka »eco«, posebnih nalepk, da je pogon na stisnjen zemeljski plin, za zdaj ne predvidevamo.

Priklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača